rss
twitter
facebook

10 Mart 2010 Çarşamba

Küçük Ama Mide Bulandırmıyor

Sanat o kadar şey için bir üst başlık oldu ki ne bileyim bir nihat doğan bir ajdar bile ben sanatçıyım diye ortada gezebiliyor. Hal böyle olunca böyle bir işe sadece mizah gözüyle bakmak saçma olur diye düşünüyorum.

Zaten eminim siz de benimle aynı fikri paylaşıcaksınız. Neyse efendim konumuza gelelim. Konumuz Magnus Muhr. Peki Magnus Muhr kimdir aga?

Magnus Muhr İsveçli bir fotoğraf sanatçısıdır. Yahu arkadaş bu İsveçliler sanatta çok başarılar yaw. İsveçten babam çıksa dinlerim, izlerim, takdir ederim vallah. Neyse Magnus Muhr'a dönecek olursak şöyle bir olay örgüsünü anlatalım.

Günlerden bir gün bu abi partiden sıkılmış ve herkes gibi balkon, teras gibi yerlerde diğer sıkılanlarla takılmaktansa tek başına bir yürüyüşe çıkayım demiş. Sonra yerde bir grup ölü sinekle karşılaşmış ve aklına cin bir fikir gelmiş. Hemen toplamış cenazeleri eve doğru yol almış.
Eve vardığında beyaz kağıt üzerine koyduğu cansız bedenleri kalemiyle komik kompozisyonlar yaratmak suretiyle kullanmış. Sonra bu kompozisyonları fotoğraflayıp tanesini yaklaşık 90 liraya satıyormuş. Vay arkadaş nerelerden ne paralar kazanıyor insanlar. Sanatçının anlattığına göre baya terleten bir işmiş bu. Tek tek cımbızla kağıt üzerine yerleştirmek, çizmek falan. Ama asla kendisi sinek falan öldürmüyormuş ya da herhangi bir işlem yapmıyormuş o mide bulandıran canlılar üzerinde.
Şimdi bütün bu anlatılanların üzerine benim ayrı bir senaryom var. Eğer bunu yapan bir türk olsaydı bu kadar pahalıya satmazdı, ona eminim. Bilirdi kendi vatandaşının huyunu ama bu işten para kazanmaya başladığı anda o ben sinek öldürmüyorum diyen sanatçı gibi davranmayacağından adım gibi eminim. Napardı? Önce alırdı bir karpuz aga. Sonra onun her diliminden her pencere kenarına kordu birer tane. Sonra aksın muhimmat. Sonra penceleri kapatıp bi sinek ilacı verirdi ortama. Kendini de dışarı atardı. Gelince birden bir sürü parası olurdu. Yani bence böyle bir şey olurdu. Neyse çok konuştum sizi eserlerden örneklerle başbaşa bırakayım.
Birde unutmadan sanatçının resmi sitesinden diğer eserlerine ve bu örneklere de bakabilirsiniz: http://muhr.area81.se





0 yorum:

Yorum Gönder