rss
twitter
facebook

19 Mart 2010 Cuma

Fast Food-Slow Decay

Fast food aşığı değilim, düşmanı da değilim.Fakat aklıma gelmez ya da aklımdan geçmez hiç, şöyle bir hamburger olsa, bir mc donalds'a bir burger king'e gitsek menülere dalsak diye. Zararlı olup olmamasından değil ama gitmemem benim yararıma onu biliyorum. Siz bunu biliyor muydunuz? Bilmiyordunuz!Şiştiniz mi? Şimdi şişik dinleyin beni.
Küçükken cips yerken babannem bana hep aynı şeyi sölerdi. "Yemen evladım öle şeler, ben evde size batatez gızartıverem. Vermeyn gari öle şelere paralağnızı."

Aslında hep onlar haklıyıdı. Neden dışarıdan yediğim çoğu şey sağlıksız ama güzel olurdu hep? Anlayamıyordum o zamanlar. Ama malesef insan büyüyor. Büyüdükçe farkına varıyor. "Bunlar sırf kapitalist düşüncelerin bize dayattığı, rant peşinde olup senin sağlığını hiçe sayan firmalar, şirketlermiş ya! vay arkadaş."diye düşünüyor. Haklı ama kaç kişinin böyle düşündüğü ya da kaç kişinin düşündüğünü uyguladığı bir devirde yaşıyoruz? Bir parmağın sayıları yeterli olabilir veriler için. Neyse efenim ne diyecektim ben, şey diyecektim işte bu fast food firmalarının başında gelen bir firma, adını burada verip rencide etmek istemiyorum onu (Mc Donalds), bir bilinçli tüketici, torunsever bir teyzemiz tarafından yapılan araştırma ile yerle bir olmuş, iflas etmiş, batmış, sahibi intihar etmiş demek isterdim ama sadece teyzemiz bir araştırma yapıp bu ve bunun gibi firmaların gıdalarının, ne kadar sağlıklı olduğu araştırmasını yapmış ve ortaya çok ilginç bir sonuç çıkmış. Buradan sonrasını kopyala yapıştır yapacağım gene (ben bunu hep yapıyorum):

Bu hamburger bir sene boyunca bozulmadı!
ABD'li bir beslenme uzmanı, McDonalds'tan aldığı menüyü bir yıl boyunca mutfağında bekletti. Menü neredeyse hiç değişim göstermedi.
Amerikalı beslenme uzmanı Joann Bruso, McDonalds'taki ürünlerde bulunan koruyucu maddelerin çocukların sağlıklı beslenmesi üstündeki etkilerini incelemek için enteresan bir deneye imza attı.ABD, Colorado'da yaşayan Joann Bruso, McDonalds'ın hamburger ve patates kızartmasından oluşan Happy Meal menüsünü, ne kadar sağlıklı olduklarını görmek için, bir sene boyunca mutfağının bir rafında sakladı.
SİNEK VE BÖCEKLER BİLE KONMADI
Menüyü üstünü kapamadan sakladığını belirten Bruso, "Bu dönem içerisinde tabii ki birçok kez camları açık bıraktım. Ama sinekler ve böcekler bu menünün üzerine konmadı. Bu size neyi gösteriyor? Sinek ve böcekler bile bu yiyecek ile uğraşmıyor" dedi.
Sekiz torunu da olan 62 yaşındaki Bruso, sağlıklı beslenme konusunda ebeveynlere tavsiyeler verdiği blog'unda her gün hamburger ve patates kızartmalarının değişimini yazdı.Ancak beklenenin aksine hamburger ve patates kızartması bir sene içerisinde çok az bir değişim gösterdi.
YEMEK DEDİĞİN BOZULMALIDIR
Amerikalı beslenme uzmanı deneyinin, bu gıdaların içinde yer alan koruyucu maddelerin ne kadar güçlü olduğunu ve bunun çocukların sağlığı üzerinde yol açabileceği olumsuz etkileri gösterdiğini söylüyor.
Bruso, "Yemek dediğin bozulmalıdır. Hatta beklettiğin zaman kokmalıdır. Eğer bunlar olmuyorsa, o gıda bozulmuyorsa, bu o gıdanın çocuklar için ne kadar sağlıksız olduğunu gösterir.


0 yorum:

Yorum Gönder