rss
twitter
facebook

5 Mart 2010 Cuma

Yahudi Reggaeci "Matisyahu"


Şimdi başlıkta neden yahudi diye belirttim çünkü, Matisyahu kendisinin öyle olduğunu her şekilde gözler önüne seren bir reggaeci. Kıyafeti, şarkı sözleri, bazı şarkıları ibranice okuması da bunu destekler nitelikte olduğu için ben de aynı şekilde belirtmek istedim durumunu.

Hatta 2006 yılının Milliyet Sanat Dergisi ropörtajında da bunu şu şekilde dile getirmiştir kendisi:
"Toplum içine ilk kez bu kılıkla karışmak mükemmel bir duyguydu. ilk kez, işte kendi kıyafetlerimi giyiniyorum dedim. ilk kez, doğru olan bir şeyi sunuyordum sanki. iki gün sonra traş olmayı da bıraktım. her şey tamamlandığında ve dışarı çıktığımda, insanlardan negatif enerjiler alma zamanı da gelmişti. o gün yanımdan geçen insanlara baktığımda anti-semitist olduklarını görebiliyordum. ve içimden; "sen yahudi olanları sevmemelisin. çünkü görüldüğü gibi ben bir yahudiyim" diye geçirdim. şu anda insanlardan neden saygı gördüğüme gelince, çünkü kendim olduğumu görüyorlar. kendime ait olanla olduğumu. hip hoptaki gibi "sen. sen ol.". olmadığım bir şey olmaya çalışmıyorum. kaybolmamış, asimile olmamış biriyim. çoğu zaman insanların esasen buna saygı duyduklarını düşünüyorum."

Efendim Matisyahu reggae sevenler için güzel bir alternatif niteliğinde. Aynı zamanda çok iyi de bir beat boxçı kendisi. Kendisini Bob Marley'in Running Away coverı ile tanıma fırsatına eriştiğimde çok hoşuma gitmişti ve albümlerini dinlediğimde de aynı hislerle yoluma devam ettim. Ama özellikle tavsiye etmem gerekirse 2009 albümü olan "Light"ı tavsiye ederim. Aşağıda o muhteşem Bob Marley coverını dinleyebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder